De klant aan het woord

TWEE INTERVIEWS OVER COACHING BIJ BUREAU GALENKAMP&SCHUT

  1. Interview met Marieke Folkers, rector van het Stedelijk Gymnasium Utrecht.
  2. Interview met Luc Sluijsmans, teamleider op De Nieuwe Internationale School Esprit.

FEEDBACK DIRECTEUR PRAKTIJKSCHOOL

Op de praktijkschool De Brug in Zwolle heeft Bureau Galenkamp&Schut in 2016 een traject Professionele Schoolcultuur uitgevoerd, bestaande uit trainingen voor het gehele team en teamcoaching van het managementteam. Anderhalf jaar later stuurt de directeur van deze school, de heer Kloppenburg, ons onderstaande mail:
Op De Brug hebben we afgelopen donderdag de inspectie wederom op bezoek gehad. Wat bij de bespreking terugkwam is de training professionele schoolcultuur. De vraag van de inspectie aan de teamleden was: wat maakt nu dat jullie zijn gaan veranderen. En ja, daarbij ging het over Bureau Galenkamp&Schut! Aanspreken op elkaars gedrag gebeurt nu en de onderdelen uit de training kwamen ter tafel. Zelf heb ik in mijn presentatie er ook over verteld. 
Ik ben er zelf van overtuigd dat het veranderproces met als onderlegger jullie training echt op gang is gekomen. En de ingrediënten komen met regelmaat nog voorbij ( ook zonder een inspectiebezoek).

BLOG ‘PROFESSIONELE SCHOOLCULTUUR’ BASISSCHOOL DE BOTTELOEF

Basisschool De Botteloef heeft een scholenbeurs aangevraagd en vervolgens Bureau Galenkamp&Schut uitgenodigd om samen met het team een professionele schoolcultuur te realiseren. Judith Offermans en Maud Rietjens doen hierover verslag in een blog. Hun tip luidt: “Treed buiten je klas en investeer in een duidelijke koers voor jouw school, want hierop kun je elkaar aanspreken”.

SANDRA VAN VLIET, DIRECTEUR BASISSCHOOL DE POOL

Ik heb de Masterclass Praktische Psychologie ervaren als zinvol, effectief en prettig. Nu ben ik veel vaker in staat om psychologische lagen in gedrag te zien. Aan de ene kant krijg ik daarmee informatie om mijn handelen gerichter te sturen en het gesprek aan te gaan waarover het echt moet gaan. Aan de andere kant herken ik mijn eigen proces beter en signaleer ik tijdig waar ikzelf weg schiet uit mijn leiderschap.

RIET BERKVENS, DIRECTEUR OSDORPSE MONTESSORISCHOOL

Ik heb nog veel baat van de Masterclass en de Supervisie die erop volgde. Ik voel me sterker staan bij conflicten en de beïnvloedingsoefeningen en opstellingsoefeningen zal ik nooit vergeten. Die gebruik ik vaak bij de reflectiegesprekken met mijn medewerkers.

JEANNETTE DE RONDEN, DIRECTEUR BASISSCHOOL DE POSTILJON

Jullie Masterclass geeft een goede basis voor de praktijk. Het voeren van lastige gesprekken, bijvoorbeeld een moeilijke boodschap overbrengen of een gesprek met weerstand voeren, kan ik nu beter hanteren. Voorbereiding is dan wel nodig en bewust sla ik af en toe de theorie en het boek erop na. Ook ben ik me nog steeds bewust van mijn eigen leerdoel en daar blijf ik  actief mee bezig.