Kern van ons werk

Ons werk beweegt zich op twee terreinen:

1. Maatwerk in het onderwijs.
Onder de noemer ‘Professionele Schoolcultuur’ bieden wij een scala aan mogelijkheden aan. Enkele voorbeelden:
• Individuele coaching voor persoonlijke en professionele ontwikkeling
• Teamcoaching voor plezierig en effectief samenwerken
• Trainingen ‘Professionele Schoolcultuur’ voor schoolteams op maat
• Trainingen ‘Professionele Cultuur’ voor bestuurders + directeuren van onderwijsinstellingen
• Trainingen ‘Professionele Communicatie’
• Missie/Visie- of Koerstrajecten
• Supervisie voor leidinggevenden in het onderwijs
• Masterclass Professionele Schoolcultuur voor directeuren P.O., V.O., B.V.E (in-company)
• Trainingen voor schoolteams die te maken hebben met getraumatiseerde leerlingen, bv vluchtelingenkinderen

2. Opstellingendagen.
Ongeveer vijf keer per jaar organiseren wij een opstellingendag volgens de methodiek van Frans Ruppert (meergenerationeel psychotraumatologie). Voor meer informatie, zie de pagina’s Systemisch werken en Opstellingen.

Het verband tussen deze twee terreinen:
Ogenschijnlijk zijn dit totaal verschillende gebieden. Dat is echter schijn. Met name wanneer er in de (school)organisatie sprake is van oud zeer (een niet-verwerkte, pijnlijke of traumatische ervaring), waardoor een niet-professionele cultuur ontstaan is, geeft het traumawerk een belangrijk kader om een effectief professionaliseringstraject aan te gaan.
Ook in de omgang met kinderen met een hechtingsstoornis of traumatische ervaringen is het traumawerk van doorslaggevende betekenis om leraren te scholen in het op gezonde wijze omgaan met deze doelgroep.

 

Heeft u een vraag of wilt u nader kennismaken?